• Posiadasz już konto? Zaloguj się
    Nie pamiętam hasła
  • Stwórz nowe konto

  • Uczestnik tematu: [PL]Asteriks[PL]Temat Zamknięty Jak zainstalować i skonfigurować poprawnie MyBB? Poradnik

    Wątek zamknięty 
    Ocena wątku:
    • 0 głosów - średnia: 0
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    #1
    Poradnik pokazuje w jaki sposób można zainstalować i skonfigurować skrypt MyBB. 
    Wymagania skryptu MyBB

    • serwera stron WWW z obsługą PHP, np. Apache

    • serwer bazy danych MySQL w wersji 4.0( lub nowszej), ewentualnie PostgreSQL, bądź SQLite (w wersjach 2 lub 3).

    • język PHP z zainstalowanym modułem XML – wersja co najmniej 4.3.11.
     
    W przypadku korzystania z Apache warto zadbać o poprawną konfigurację mod_rewrite oraz mod_security. Dzięki temu zwiększy się poziom bezpieczeństwa oraz umożliwi to skorzystanie z „przyjaznych linków”.
    Pobieranie skryptu i wgrywanie 
    Aby zainstalować skrypt należy najpierw pobrać pliki, które znajduję się tutaj.  Skrypt znajduje się w pliku ZIP.
     
    Archiwum zawiera dokumentacje (katalog Documentation) oraz skrypt z instalatorem(katalog Upload). Należy uważać aby nie zmienić struktury folderów podczas rozpakowywania.
     
    Pliki z katalogu Upload za pomocą klienta FTP wysyłamy do katalogu naszego forum na serwerze.
    Uruchomienie instalatora
    W pasek adresu wpisujemy http://adres_forum.pl/install/index.php

    W przypadku pojawienia się białej strony należy sprawdzić czy atrybuty plików są poprawne oraz czy struktura plików nie została zmieniona.

    KROK 1: POWITANIE I LICENCJA
    Na samym początku zobaczymy powitanie, w której znajdziemy informacje o krokach instalacji. Klikamy NEXT, zobaczymy tekst licencji. MyBB od wersji 1.4.3 jest dostępne na licencji GNU GPL v3, klikamy NEXT, co oznacza, że akceptujemy licencję.
    KROK 2: TEST SERWERA
    [Obrazek: mybb-instalation-ok.jpg.5c8d70f4d6c14dd5...b6336e.jpg]
     
    Instalator wykonuje test przed instalacją, sprawdzane są m.in. uprawnienia plików. Po prawo wynik przykładowego testu.
     
    Jeżeli coś zaznaczone jest na czerwono należy to poprawić, aby przejść do kolejnego kroku instalacji.
    KROK 3: KONFIGURACJA BAZY DANYCH
    Na samym początku musimy wybrać tym bazy(opcja Database Engine). Do wyboru(w zależności od serwera) możemy mieć MySQL Improved, MySQL, SQLite 2, SQLite 3 lub PgSQL.
     
    Najbardziej zalecaną bazą jest MySQL Improved, jeżeli do wyboru jest ta baza danych, to powinniśmy właśnie ją wybrać. W przeciwnym razie zalecana jest popularna baza MySQL.
     
    W pole Database Server Hostname wpisujemy adres serwera bazy danych, w większości przypadków to localhost.
     
    Następne pole to Database Username, czyli użytkownik bazy danych i w Database Password hasło bazy danych
     
    Database Name to pole, w które musimy wpisać nazwę naszej bazy danych.
     
    Dwa ostanie pola to prefix tabel w bazie danych oraz kodowanie. Powinniśmy zostawić domyśle wartości.
     
    Klikamy NEXT i rozpocznie się proces tworzenia tabel w bazie danych. Jeżeli wszystko przebiegnie poprawnie to zobaczymy listę tabel w bazie danych. Klikamy NEXT.
     
    Kolejne dwa kroki to wprowadzanie danych do bazy danych oraz instalacja szablonów, musimy dwa razy wybrać NEXT.
     
    [Obrazek: konfiguracja-bazy-danych-mybb.thumb.jpg....96968b.jpg]
     
    KROK 4: KONFIGURACJA FORUM
    USTAWIENIA FORUM
    W tym kroku możemy zmienić domyślne ustawienia forum. Poniżej znajduje się opis wszystkich pól:
     

    • Forum Name – nazwa forum,

    • Forum URL – pole w 99,9% jest uzupełnione poprawnie. Jeżeli jednak adres jest błędny, musimy to poprawić. Uwaga! Adres nie może się kończyć ukośnikiem,

    • Website Name – nazwa strony WWW (jeżeli posiadamy), nazwa będzie wyświetlana w stopce Forum,

    • Website URL – adres strony WWW (jeżeli posiadamy). Pole można pozostawić puste jeżeli nie posiadamy forum. Link będzie wyświetlał się w stopce,

    • Cookie Domain – ustawienie domeny cookies- tzw. ciasteczek(szczegółowo pisane poniżej),

    • Cookie Path – ustawienie path dla domeny (szczegółowo opisane poniżej),

    • Contact Email– kontaktowy adres e-mail, wyświetlany m.in. w stopce.
     
    Ustawienia cookies umożliwiają m.in. możliwość logowania się. Poniżej znajduje się opis w jaki sposób należy skonfigurować cookies w zależności od domeny:
     
    1. http://www.adres_forum.pl:
    Cookie Domain: .adres_forum.pl
    Cookie Path: /
     
    2. http://www.adres_strony.pl/forum:
    Cookie Domain: .adres_strony.pl
    Cookie Path: /forum/ (Uwaga! Na końcu musi znajdować się ukośnik)
     
    3. http://www.forum.adres_strony.pl:
    Cookie Domain: .forum.adres_strony.pl
    Cookie Path: /
     
    4. http://www.subodmena.adres_strony.pl/forum:
    Cookie Domain: .sub.adres_strony.pl
    Cookie Path: /forum/ (Uwaga! Na końcu musi znajdować się ukośnik)
     
    Po poprawnym uzupełnieniu wybieramy NEXT.
    KONTO ADMINISTRATORA
    Teraz musimy skonfigurować konto głównego administratora.
     
    W pole Username wpisujemy nazwę administratora, w pole Password wpisujemy hasło, które potwierdzamy w Retype Password. Ostatnim polem jest adres e-mail administratora(E-mail Address). Po uzupełnieniu klikamy NEXT.
    Zakończenie
    Jeżeli wszystko poszło poprawnie zobaczymy komunikat o zakończeniu instalacji. Na samym dole w żółtej ramce znajduje się odnośnik do listy mailingowej. Dzięki temu możemy być powiadamiani m.in. o nowych wersjach skryptu.
     
    Usuwamy katalog /install. Musimy jeszcze zmienić atrybut dla pliku/inc/config.php. Atrybut zmieniamy na 444 (w niektórych wypadkach 644).
    [Obrazek: sygnatura.png]


    Użytkownicy przeglądający ten wątek:

    1 gości
    Skocz do: